Deluxe Car főoldal

A világ tíz leggyorsabb autója

Címkék: sportkocsi, lista, top10

Deluxe Magazin

Eszközök: Betuméret növelés Betuméret csökkentés Küldés e-mailben Nyomtatás

Hivatalosan a Bugatti Veyron Super Sport a világ leggyorsabb autója, de vannak már trónkövetelők. Összeszedtük a legdurvább sportkocsikat.

Nem könnyű összeállítani a világ leggyorsabb autóinak listáját, szinte napról napra készülnek ugyanis újabbnál újabb tuningmodellek. Ezek elkészítése során éppen az az egyik szempont, hogy minél gyorsabbak legyenek, persze a letaglózó erő mellett.

Több tuningcég is állítja néhány modelljéről, hogy az a világ leggyorsabbja, és az is igaz, hogy a lenti listában szereplő autóknál sokan tudnának gyorsabbakat mondani. Csakhogy a lista összeállítása során próbáltuk kizárni a tuningcégek alkotásait, kifejezetten szériagyártású modellekre koncentráltunk.

Emiatt maradhatott ki például a 9ff modellje: eddig is a legkeményebb szuperautók között tartották számon a tuningcég GT9 nevű alkotását, amelyből GT9-R néven készült sportváltozat. 1135 lóerőig pumpálta a motort a 9ff, ez a cég számításai szerint elegendő a 414 km/órás végsebesség eléréséhez.

Tizedik a Lamborghini Murcielago LP640, amelynek körülbelül 3,5 másodpercre van szüksége, hogy elérje a százas tempót. V12-es motorja 640 lóerős, ára 86 millió forint, végsebessége pedig 340 km/óra.



A világ kilencedik leggyorsabb autója a Pagani Zonda F, amelynek V12-es motorja a Mercedestől származik. Teljesítménye 650 lóerő, százra hasonló lendülettel gyorsul, mint a Lamborghini, végsebessége ellenben 346 km/óra. Mindehhez 133 millió forintos vételár társul.

Egy viszonylag régebbi modell, a Jaguar XJ220 a világ nyolcadik leggyorsabb autója, még 1992-ben készült, sokáig világcsúcstartó volt. Duplaturbós V6-os motorja 542 lóerős, alapára 130 millió forint volt, százra 4 másodperc alatt gyorsult. Meg sem állt 349 km/órás végsebességig, egy majdnem húszéves alkotástól azért ez kifejezetten szép teljesítmény.

Annál is inkább, mert csak hajszállal előzte meg egy igazi újkori klasszikus, a 350 km/órás tempóra képes Ferrari Enzo, mely 660 lóerős motort használhat a mutatványhoz. 3,5 másodperc alatt gyorsul százra az Enzo, összesen 399 darab készült belőle, gyakran törik össze a szerencsés tulajdonosok. Alapára 134 millió forint volt.

A világ leggyorsabb autói között hatodik egy másik legendás modell, a McLaren F1. Végsebessége sokáig megdönthetetlennek hitt 386 km/óra, 627 lóerős motorja 3,3 másodperc alatt gyorsítja százas tempóra. A McLaren F1-nek helye van a világ legdrágább autói között is, 180 millióba került.

Csak kicsivel jobb a Koenigsegg CCX, amely 806 lóerős, V8-as motorja segítségével 394 km/órás tempóig képes gyorsulni. A svéd szuperautó százas sprintje 3,3 másodpercig tart, de már 109 millióért meg lehet szerezni.



A világ negyedik leggyorsabb autója egy amerikai szörnyeteg, a Saleen S7. Duplaturbós, alumínium blokkos motorja 750 lóerőt ad le, százra 3,2 másodperc alatt gyorsul. Alapára 111 millió forint.

Harmadik leggyorsabb autó a világon a Bugatti Veyron alapverziója, 407 km/órás maximummal sokáig bajnok volt. A Bugatti 1001 lóerős, W16-os motort pakolt az autóba, melyből összesen 300 darab készül. Alapára a folyamatosan változó árfolyamok miatt éppen 340 millió forint.

A világ leggyorsabb autója címet egy időre az SSC Ultimate Aero vette el a Bugattitól. Az ikerturbós sportkocsi egy Washington állambeli mérésen 411,76 km/órás sebességet produkált, melyet a Guinness is hitelesített. A tesztelés során a modellnek ugyanazon a versenypályán kellett kétszer mindkét irányból végigmennie, hogy a mérést végző szakemberek a szélerősségből vagy út lejtéséből származó előnyöket kiküszöbölhessék.

Az Ultimate Aero előbb 413,83 km/órát, majd visszafelé 409,71 km/órás sebességet produkált, ezek átlaga volt a világrekord. Az amerikai szörnyeteg V8-as, két turbóval lélegeztetett motorja 1183 lóerős, nyomatéka 1483 Nm, az autó tömege csupán 1224 kilogramm.



2010-ig tartott az SSC uralma, a Bugatti Veyron Super Sportnak kellett átadnia a trónt. A 16.4 Super Sport legfontosabb technikai adata a teljesítménye, amit kereken 1200 lóerőre emeltek. Pierre Henri Raphanel, a Bugatti tesztpilótája a Wolfsburg közelében fekvő Ehra-Lessien tesztpályán a német TÜV és a Guinness rekordhitelesítő bizottsága előtt első próbálkozásra 427,933, a pályán ellenkező irányban haladva pedig 434,211 km/órás sebességre gyorsította a valaha gyártott legerősebb Bugattit, így a hivatalos végsebességet 431,070 km/órában hitelesítették.

Ez az eredmény még a fejlesztőket is meglepte, akik az előzetes számítások szerint 425 km/órás csúcssebességre számítottak. Az értékesített példányok végsebességét 415 km/órában korlátozták. Már készül az SSC Ultimate Aero utódja, mely a gyártó reményei szerint ismét az amerikaiakat segíti trónra.

 

 

 

Szóljon hozzá!

 

Ajánljuk még:

Amikor elég a saját barátainkból is

Szóljon hozzá:

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Legfrissebb

Április 1.

Április 1.

Kamufurgon a BMW-től

Április 1. tiszteletére pickupot készített a BMW az M3-ból.

Tűz

Tűz

Porig égett a szuperautó-kollekció

Egy oregoni autógyűjtő rossz hírre ébredt: garázsa és összes autója odaveszett.

Pokerdoboz
Pókertippek

Pókertippek

Az élő játékban az egyik legegyértelműbb és legnehezebben leplezhető árulkodó jel a kézremegés. Ez többnyire erős kézre és nem blöffre utal. Pókertippek.

Top5